Sitter som på nålar just nu..

Usch det var så pinsamt nyss. En sköterska från angiografi (kärl röntgen) avdelningen på Huddinge sjukhus ringde för en stund sen till mig och sa att jag skulle ha varit hos dom idag och gjort den där undersökningen. :O
VA? Jag blev helt paff!! Jag har inte hört någonting, jag har varken fått en kallelse eller något telefonsamtal. Så ja snacka om att jag blev nervös där.
Så jag fick själv ringa upp till avd. K83 och berätta att jag inte visste något om det där. Men dom visste typ inte om det heller var det hade gått snett så då kopplades jag tillbaka till röntgenavd. igen och sen skulle jag prata med någon Anette, men hon satt tydligen i möte så hon fick ringa upp mig.

Och ja nu när jag fick prata med Anette så sa hon att det måste ha blivit nå fel i kommunikationen men hon visste inte vad. :/
Så nu iaf fick jag en ny tid dit på måndag. Jag är nervös inför den undersökningen då jag aldrig har gjort en angiografi någon gång..

Det ända jag vet är att man ska ta blodprover och så på vårdavd. först och sen får man klä sig i sterila operations kläder och sen ligga på ett undersökningsbord i typ en timme medans dom för in nån plast slang i ljumsken och kollar hur det ser ut. Sen får man ligga någon timme/timmar på vårdavd. och vila och då kollar dom så att man inte blöder från insticksstället.

På mig ska dom undersöka området kring aortan eftersom det kom fram på en röntgenbild att en/två (jag vet inte) skruvspetsar är i nära anslutning till aorta, så dom ska kolla då hur nära dom/den är inför då en eventuell operation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0