Nu är andra operationen genomförd!

Ja nu är äntligen operationen genomförd. Så jag tänkte berätta lite om hur det gick. Kan tänka mig att ni som följer min blogg är lite nyfikna på det? :)

Inskrivningen







Jag fick komma till Karolinska sjukhuset i Solna dagen före operationen, kl.16.00 skulle vi infinna oss på avdelning A22a. Både pappa och mamma följde med mig dit, vilket kändes väldigt skönt och tryggt. Man blir aldrig för gammal för att ha med sig sina föräldrar när det kommer till sånt här anser jag, då man känner sig som ett barn på nytt när det är nåt läskigt man ska genomgå!
Vi kom till avdelningen och jag fick rum 25 tilldelat åt mig vilket var ett enkel rum, väldigt skönt! En sköterska kom in på rummet och gav mig ett identitetsband och tog även lite blodprover och kontroller.
Sen fick jag även äta. Men när jag hade tagit några tuggor så kom Linus (kärl kirurgen) in och skulle prata med mig och berätta hur ingreppet skulle gå till osv så min mat blev kall. :P
Linus var väldigt snäll och tog sig verkligen tid att prata, han stressade inte samtalet och lät mig få svar på dom frågor han kunde svara på, vilket uppskattades väldigt mycket.

Efter ett tag när han hade gått kom nästa besök in på rummet som bestod av två narkosläkare. P-A och Anders. Dom berättade för mig vad deras uppgift gick ut på och hur dom kommer att söva mig. Även dom var väldigt trevliga.

Sen hände inte så mycket mer, mamma och pappa åkte hem och jag fick hoppa in i duschen och duscha med sånt där bakteriedödande och sen hoppa ner i sängen.
Kollade lite på min mini DVD som jag hade med mig sen var det dags att försöka sova. Vilket gick sådär..




Näringsdrycken var inte god, även om den hade citron smak! Blä!


Ny duschad inför op. som skedde dagen efter.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0