En vecka efter operationen

Idag har det gått exakt en vecka sen jag opererades andra gången. Det gör fortfarande väldigt ont, men som tur är har jag ju mediciner som jag tar tre gånger om dagen.
Däremot den blodförtunnande sprutan som jag ska ta på mig själv i magen i 10 dagar är inte speciellt rolig då den svider som bara den och jag är inte van vid att själv ge mig sprutor. :S
Men i övrigt går vel rehabiliteringen framåt. Orkar lite mer för var dag som går, men tror det är medicinen Dolcontin som gör att jag mår illa och är väldigt trött. Det är ett morfin preparat.
Min kirurg sa att jag ska komma på återbesök om c:a 2 veckor efter operationen, då ska dom även göra en datortomografi så dom ser att allt ser bra ut fortfarande.
Dom har öppnat upp mitt gamla ärr från 2003 som jag har över bröstryggen. Har ännu inte själv sett hur det ser ut nu eftersom jag fortfarande ha kompresser över såret. Ska ta bort agrafferna och kompresserna på återbesöket sen troligtvis sa dom, annars får distriktsköterskan på vårdcentralen göra det.


Idag ser det ut såhär. Får se sen hur det ser ut under bandaget. Lilla ärret på höften är från 2003 skoliosoperation då dom tog ben där ifrån och satte in i ryggen.



Mitt eget apotek, medicinerna som jag får ta varje dag. :S




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0