Operationen inställd!

I morgon 8 december var min 2 ryggoperation planerad, den blev inställd. :(

Jag är förbannad!
Narkosläkaren sa att läkarna har gjort bort sig!
För att göra en lång historia kortare:
Operationen blev inställd pga bristande operationsplanering från kärlkirurgen och med läkare på sandlådenivå som narkosläkaren uttryckte det.
Han hade tydligen inte planerat ända fram om det skulle hända nåt allvarligt.
Samtidigt så kände narkosläkaren att han inte hade tillräcklig kompetens ifall att det skulle hända nåt allvarligt.
Så dom ska nu samla personal som dom vet kan hantera alla situationer som kan uppstå. Så nu får jag vänta på ett nytt operationsdatum. :(

Det nya datumet kan bli om en vecka, två veckor, tre veckor eller ja när som helst. Men narkosläkaren sa att han tror att det blir tidigast i januari... Så ja får vel se när det blir av denna gång.
Det som gör mig mest sur är att jag verkligen hade ställt in mig på detta och kände mig så redo man nu kan bli när man ska genomföra en sån här operation. Och så kommer detta stora bakslag! Ne verkligen inte roligt.. Får helt enkelt bara sucka och vänta vidare. Och hoppas kan man ju att man får en ordentlig ursäkt från dom sen för nu skäms dom sa dom, och det med all rätt!
Narkosläkaren sa att han hoppas på att jag kan förlåta honom för att han stoppade operationen. Jo klart jag kan det, han såg åtminstone till säkerheten, det var därför han gjorde det. Däremot den där kärlkirurgen är jag fortfarande sur på att han bara tänkte köra på och hoppas på turen i princip! idiotiskt!

Sen för att strö mer salt i såret fick vi reda på att skruven som jag har trott tryckte/snuddat vid aortan tydligen trycker in I aortan! :shock:
Det är bara rena turen att jag inte började blöda från den 2003 vid första skoliosoperationen!
Man kan jämföra det som en ballong, när man trycker in ett finger i ballongen så kommer man in en bit utan att den spräcks. Det är så det är med skruven, den ligger alltså i aortan men den har inte gått helt igenom. (vilket såklart är tur!)

Skruvspetsen är inkapslad av vävnad som har vuxit runt den typ så det blir som en propp där. Så det kirurgerna är rädda för är när dom skruvar ut den där skruven så kan det vara så att den där vävnaden följer med skruven och då blir det ett hål på aortan vilket måste stoppas SNABBT! Detta är ett väldigt ovanligt fall sa dom. Narkosläkaren har aldrig varit med om det under åren han har jobbat där, så dom vill då såklart göra allt så säkert som möjligt och vara förberedda på allt som kan hända.

Dom ville ha med en tohrax kirurg också men denne kirurgen ville inte lämna sin operationsavdelning så där var det nåt som brast i planeringen också och med det menade då narkosläkaren att det blev lite pajkastning och sandlådenivå att dom inte riktigt kom överräns med vart jag skulle opereras för att minimera riskerna.
Men tohrax kirurgen ville inte komma till ortopedavdelningen för att operera då han ansåg att han hade all sin utrustning då på sin avdelning osv..

Suck!!!!!
Är hemma nu iaf har varit på KS från 13.30 till c:a 16.15 idag bara för att få reda på detta och fick åka hem igen utan operation! :(

Fick med mig denna bilden från narkosläkaren, den är tagen när dom gjorde angiografin.
Där jag har ringat in så ser man skruven som går in i aortan (stora kroppspulsådern) och skruven över ligger väldigt nära den också, Så ja, jag tror nog att ni förstår att jag vill få bort den så fort som möjligt!
Tänker ju på det varje dag sen jag fick kännedom om det.

Kommentarer
Postat av: ellen

va din rygg 30 grader sne före eller efter operationen?:o

2011-12-10 @ 21:45:22
URL: http://duumbass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0