Ekar tomt här!

Min rygg och jag lever. Tyvärr så blir det inte så mycket att skriva om här när inte så mycket händer med ryggen.
Enligt läkarna är jag vel "frisk förklarad" Nu iaf från skoliosen. Där kommer det inte att göras nåt mer om det inte händer nåt då förstås.
Ärret läker och ja, jag vill inte påstå att jag tycker det är snyggt, det var snyggare från första operationen då dom inte använde agraffer.. Nu har jag små prickar predvid ärret där agrafferna satt. Inte så snyggt, men men det är något som är en del av mig nu och det är bara att acceptera att det ser ut på det viset.
Det var på ett ställe i ärret, närmare bestämt längst ner på ärret så slöt inte agrafferna ihop det riktigt, så nu när det har läkt är det som en liten bula där som man kan känna om man tar där. Känns lite konstigt faktiskt, men antar att det också är en sak som jag kommer att få leva med.

Jag känner mig dock lika stel nu som innan jag tog bort skruvar och stag. Antar att det är för att jag fortfarande är stelopererad. Stelopererade 8 kotor i brösryggen, men det känns ganska skönt nu att slippa tänka att man har två pinnar och skruvar i ryggen. Men kan fortfarande inte släppa tanken på att läkarna tyckte att jag inte skulle opereras och fortsätta leva med en skruv nästan en cm in i min aorta! :S
Helt sjukt! Alla jag har pratat med säger samma sak som jag hade jag råkat ut för någon olycka och den där skruven gjort hål på aortan så skulle det kanske vara försent med att hinna komma till ett sjukhus innan man vore död!

Usch tanken är verkligen skrämmande hur dom tänkte! Aja nu är operationen gjord iaf och jag har inte längre en skruv i aortan vilket känns väldigt skönt att nu kunna tänka. Innan var det ett skräck scenariom att tänka den tanken.
Ah nu är det över iaf och jag vet som sagt inte hur ofta jag kommer att blogga i denna blogg. Men kika gärna in då och då. Det kan ju ha kommit nåt nytt. ;)

Ni får gärna kika in på min fotoblogg också om ni vill. camillafotograf.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0