30 Augusti 2011 - Mopedolyckan

På kvällen vid 08.15 31 Augusti 2011 var jag med om en trafikolycka!
Jag körde moped hem från min bror vars hundar jag hade varit hundvakt åt. Plötsligt känner jag en hård smäll bakom mig, tror det i nästa sekund svartnade för ögonen för i nästa sekund det jag minns rullade jag i snabb fart på marken och hoppades bara på att jag snart skulle stanna.

Enligt vad jag har fått berättat för mig så flög jag 50 meter och moppen 73 meter till! Det var på en 70 väg och jag höll vel kanske 55-60 km/t men vi tror att för personen som körde bilen gick det mycket snabbare än 70!
När jag slutade rulla på marken så förstod jag inte vad som hade hänt, jag hörde bara plötsligt en röst som sa att "det ligger någon här" Där låg jag i diket på mage med min högra arm under mig och kunde inte röra mig, jag kunde bara koncentrera mig på att andas.
Dom hade stått på sin balkong och rökt och hörde sedan smällen så dom gick dit för att kolla vad det var.

Sen kom två ambulanser, polisbilar, en akutbil, en brandbil och kustbevakningen. Dom körde in mig i en av ambulanserna då jag frös väldigt mycket. Sen landade ambulanshelikoptern då skjutsade dom in mig i den i stället och så fick jag flyga helikopter till Karolinska sjukhuset i Solna och där har jag fått tillbringa mina dagar tills igår då jag äntligen fick åka hem. Jag klarade mig med skrapsår lite här och var på kroppen men mest blev det i nedre delen av ryggen sen fick jag en spricka i korsbenet i ryggen och två små brutna ben på ovansidan i höger fot så ja, nu är jag lagom invalid!
Får hoppa på kryckor i några veckor men det är endå väldigt skönt att det inte blev värre med tanke på min flygtur genom luften men tillräckligt ont har jag endå.
Det värsta av allt var att idioten som körde på mig SMET från olyckan! Så vi vet inte vem som har gjort det... Blir väldigt chockad när jag tänker tillbaka på minnesbilderna av vad som hände men tänker ändå att, jag hade ÄNGLAVAKT!



Jag på sjukhuset.


Min rygg fick ytliga skrapsår.


Här blir jag omplåstrad.


Vänster fot klarade sig ganska bra.


Det var värre med höger.


Inte så trevliga tår. :( Hoppas jag får behålla mina naglar.


Fotknölen på höger fot fick nog det djupaste såret, för det tar väldigt lång tid för det att läka!
Nu en månad och snart en vecka efter olyckan så har det fortfarande inte läkt..


Sår på händerna fick jag också, men dom läkte snabbt. :)





Här har dom precis hittat mig på olycksplatsen och stabilicerat mig på en bår.


Här åker jag iväg med helikoptern till sjukhuset.


Jupp bilden föreställer min demolerade moppe... R.I.P moppen du var skön och bra att åka på dom 5-6 åren jag fick ha dig. ='( <3


Här ser man det tydligare att styret lutar bakåt mot sadeln och att den är ihop tryckt.


Jag på sjukhuset, ser hemsk ut där, men inte så konstigt när man varit med om en sådan sak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0