4 Oktober 2011 - En månad och nästan en vecka efter olyckan

Idag mår jag hyffsat bra, men i början var det en riktig pina! När jag skulle vända mig i sängen sved det som bara den i korsryggen så jag var tvungen att röra mig i slowmotion.
Jag kunde knappt stiga upp från soffor och sängar själv, men det gick med mycket smärta så jag fick äta alvedon 665g och Ipren tre gånger om dagen för att klara av vardagen.
Och har hoppat på kryckor nu i typ en månad men nu börjar jag att gå utan dom. Jag linkar på foten och det går ganska bra så länge jag går på rätt sätt och inte böjer för mycket på foten.

Det jobbigaste fortfarande är att sätta sig och ställa sig upp från stolar, sängar och soffor. Det gör så ont i korsryggen även om det bara känns några sekunder så är det tillräckligt endå!
Men det ska vel gå över så småning om hoppas jag.
Håller även på att vänta på en kallelse till Norrtälje sjukhus så att jag får röntga ryggen och foten och se så att det läker.

Var även till Huddinge förut för att kolla så att det inte har hänt nåt med min rygg. Jag fick då träffa min kirurg Helena Saraste som opererade mig 2003 alltså nu för 8 år sen!
Hon kollade på mina röntgenbilder som Karolinska hade tagit på mig då jag kom in akut.
Hon sa att det har inte hänt nåt med stagen och det såg fint ut. (skönt!)
Men sen sa hon att hon såg att två skruvar tydligen är för långa och har gått igenom kotkroppen och det har dom inte märkt förrens nu på 8 år!!
Och jag har haft ont i min rygg sedan operationen gjordes! Och nu säger hon att det kan vara dom där skruvarna som gör det. :O
Jo, jag är faktiskt sur att dom inte har sett det där förut på alla kontroller jag har gått på pga av min ryggvärk!

Det skulle tydligen till en olycka för att dom skulle upptäcka det!?
Aja så nu väntar jag på att få en tid för återbesök till Huddinge och då ska dom göra en grundligare undersökning av dom där skruvarna och kärlen för att se mer hur det ser ut eftersom röntgenbilderna från KS inte var så skarpa.

Så ja, hon sa det att i vanliga fall så brukar man inte göra nåt åt detta, men eftersom du har haft problem med ryggen såpass länge så kanske det blir en till operation och då ta bort alla skruvar och stag som jag har där nu eftersom att min rygg har läkt färdigt från förra operationen så gör dom ingen nytta i ryggen längre.

Så ja nu står man inför ev. en operation igen, usch.. Minns fortfarande tydligt hur jobbig den första var och rehabiliteringstiden efter den, det var inte kul! Mycket ONT var det!!
Men ja om jag kan bli kvitt det onda som jag har i ryggen nu så tror jag att det är värt det att gå igenom det igen. :(
Vill det, men samtidigt inte.. så ja tankarna snurrar i huvudet väldigt mycket just om det blir operation igen eller inte.. :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0