Svar på MRT

Min ortoped ringde mig idag vid 11 och sa att hon har fått svar från MRT (Magnetröntgen) och att hon och röntgenläkaren då har kollat på bilderna.
Benen i foten håller på att läka så jag behöver iaf inte opereras, vilket jag har fått höra förut. (skönt) Och jag hade inga ligamentskador som hon var lite rädd för att jag kunde ha. Däremot så upptäckte hon en till spricka i foten.
Den har dom dessutom missat totalt på KS då dom där har sagt att jag "bara" har två sprickor i foten och nu har jag fått reda på att jag har tre!?
Men jag har själv varit lite fundersam på det tidigare då jag har fått ont av att böja min fot innåt. Så nu fick jag iaf det bekräftat också varför det gör ont att böja den i den riktiningen.
Så ja, hon tyckte att jag ska vänta åtminstånde en månad till med att springa och överanstränga foten. Inte för att jag springer så mycket i vanliga fall men det kan ju endå vara bra att veta så man inte gör nåt som gör att läkningen går långsammare.
Är ju glad att jag slipper dom eländiga kryckorna iaf som jag redan hoppat omkring med i en månad efter olyckan.. :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0